loading...
تاسیسات
ادمین بازدید : 152 یکشنبه 15 تیر 1399 نظرات (0)

رشد ارتودنسی بزرگسالان چالش های جدیدی را هم برای پزشک عمومی دندانپزشکی و هم برای ارتودنتیست به وجود می آورد. اگرچه بسیاری از اهداف اصلی درمان ارتودنسی برای بزرگسالان ، بزرگسالان و کودکان مشابه است ، اما بیماران بالغ اغلب در چندین زمینه که اغلب در گروه بیمار جوان دیده نمی شود ، چالش های قابل توجهی را به همراه دارند. در مناطقی مانند برنامه ریزی نتایج درمانی واقع گرایانه ، مهم این است که انتظارات بیمار در صورت لزوم شناسایی ، احترام و مدیریت شود. سلامت دندانپزشک بیمار بالغ اغلب انحراف از برنامه درمانی ایده آل را بیان می کند و مشکلات پریودنتال نمونه ای شایع است. براساس شواهد موجود ، این مقاله مروری بر برخی از مشکلات در مدیریت این موضوعات و همچنین برجسته سازی تحولات مربوط به شرایط درد و ارتباط آنها با درمان ارتودنسی و تأثیرات آن بر مدیریت اختلالات مفصل گیجگاهی فکی (TMD) دارد.

تحولات ناچیز در ارتودنسی بزرگسالان

به نظر می رسد تعداد بزرگسالانی که به دنبال درمان ارتودنسی هستند در حال افزایش است. از یک مطالعه مبتنی بر پرسشنامه در انگلیس ، میزان تخمین سالانه بزرگسالان در GDC ذکر شده در متخصص ارتودنسی 20.9 در داخل NHS و 28.2 تحت درمان خصوصی قرار گرفته است. 1 نتیجه گیری از این مطالعه ، تعداد بزرگسالان تحت درمان با متخصصان ثبت شده GDC باید تقریباً 51000 بزرگسال باشد. در انگلیس ، دانش ما هیچ مدرک مشخصی در مورد این روند صعودی ندارد ، زیرا این تنها مطالعه تاکنون است. با این وجود شواهد حکایتی نشان می دهد که تعداد بیماران جدید بالغ که به دنبال مشاوره و معالجه هستند در حال افزایش است. سدرو و همكارانش دریافتند كه 5/72٪ از موارد فقط تحت درمان ارتودنسی و 8/22٪ جنبه چند رشته ای داشتند كه ترمیمی / ارتودنسی اکثریت قریب به اتفاق این موارد را تشکیل می داد.

 

نظرسنجی های عمل شده در ژورنال ارتودنسی بالینی نشان دهنده افزایش تدریجی تعداد بزرگسالانی است که از سال گذشته در ارتودنسی در ایالات متحده شروع به درمان می کنند. . شاید جالب تر این باشد که تعداد ارتودنتیست هایی که ارتودنسی بزرگسالان ارائه می دهند از 51٪ به 98.6٪ افزایش یافته است. نظرسنجی از عضویت در انجمن ارتودنتیست های آمریکا نشان داد که تعداد بیماران بزرگسال در دوره زمانی 2010 تا 2012 14٪ رشد داشته است.

 

یک مطالعه انجام شده در مؤسسه دندانپزشکی Eastman4 ، دلایل جستجوی درمان را چند عاملی دانست (شکل 1).

با این حال ، فقط تعداد بزرگسالانی که به دنبال درمان هستند مهم نیست. بسیاری از مراجعه کنندگان برای ارتودنسی بزرگسالان به دلیل پیچیدگی های انباشته شده دندانپزشکی پیر در حال حاضر نیاز به رویکرد بین رشته ای دارند. بار و مسئولیت ضبط ، به اشتراک گذاری ارتباطات و بحث در مورد گزینه ها قبل از نهایی شدن برنامه درمانی و روند رضایت نامه در حال افزایش است. بیماران بیشتر و بیشتر نیز بدون مراجعه به دنبال درمان هستند. این می تواند به موارد دیگری از قبیل تداوم نگهداری عمومی دندانپزشکی ، کنترل پریودنتال ، درمان ترمیمی بعد از ارتودنسی و مدیریت طولانی مدت اقدامات احتمالی منجر شود.

 

معاینه و بحث در مورد درمان با بیماران بالغ اغلب منجر به ارزیابی قابل توجهی پیچیده تر در مقایسه با جمعیت بیمار بزرگسال می شود.

 

اگرچه ارتودنسی بزرگسالان و بزرگسالان از جنبه های مختلفی قابل مقایسه است ، اما زمینه های مختلفی وجود دارد که درمان بیماران بزرگسال را پیچیده می کند:

 

بیماران ارتودنسی بزرگسالان غالباً انتظارات متفاوتی نسبت به کودکان / بزرگسالان دارند

 

انتظار داشتن وسایل ارتودنسی باهوش تر

 

بیشتر دندانهای ترمیم شده یا در واقع دندانهای از دست رفته

 

پوشیدن دندان

 

مشکلات پریودنتال

 

گم شدن پیوست

 

رکود اقتصادی

 

عدم رشد

 

شیوع بیشتر TMD

 

خواسته های زیبایی

 

پروتکل های حفظ

 

ما لیست کاملی را تجزیه و تحلیل نخواهیم کرد اما در مورد سه مورد از این زمینه ها بحث کرده ایم: ارتودنسی رایگان چیست

انتظارات بیمار ارتودنسی بزرگسالان

 

ملاحظات پریودنتال قبل ، حین و بعد از درمان ارتودنسی

 

ارتباط و مدیریت TMD با ارتودنسی با توجه به تحولات جدید.

 

انتظارات بیمار ارتودنسی بزرگسالان

ارائه مراقبت هایی که انتظارات بیمار را برآورده می کند ، هدف نهایی برای همه پزشکان است. قبل از جمع آوری تمام سوابق مربوطه و یافته های بعدی ، ارزیابی و بحث در مورد اهداف واقع بینانه در یک مشاوره اولیه دشوار است. علی و همکاران در سال 20135 فرآیند جمع آوری اطلاعات و جلسات لازم (و وقت گیر) را برای گفتگو در مورد گزینه های درمان ، خطرات و مزایا قبل از تصمیم نهایی در مورد شروع درمان شرح داد. در مواردی که به عنوان مثال ، نیاز به ترمیم و پریودنتال باشد ، به دست آوردن اطلاعات کامل و کامل برای برنامه ریزی درمانی ، از جمله گزینه های جایگزین و نگهداری طولانی مدت مورد نیاز ، اغلب در زمان بیمار و پزشک بسیار خواستار است. این نسبتاً نادر است که تیم ها برای گفتگو در مورد گزینه های درمانی با بیمار ملاقات می کنند و بنابراین نتیجه اغلب یک دنباله طولانی روی کاغذ است که در آن بیمار اغلب اعتماد به نفس خود را از دست می دهد و "خودداری می کند".

 

انتظارات بزرگسالان: برخی کلیدهای موفقیت

نیوتن و کانینگهام با ظرافت اظهار داشتند: "انتظارات بیمار از درمان ، تعیین کننده اصلی رضایت از درمان است." بنابراین بسیار ضروری است که زمان کافی برای تشریح و مستندسازی نگرانی ها و انتظارات بیمار صرف شود.

 

شایع ترین عامل ایجاد انگیزه "دندانهای صاف" یا "زیبایی شناسی بهبود یافته لبخند" است. به نظر می رسد در عوامل انگیزشی بین بیماران مراجعه کننده و خود مراجعه کننده به بیماران و همچنین احتمالاً بین بیماران مراجعه کننده به NHS و مراقبتهای ارتودنسی خصوصی تفاوت هایی وجود دارد. هدفی مانند "دندانهای صاف" باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد ، زیرا در بسیاری از مواقع ، این همان چیزی است که بیمار احساس می کند که باید بگوید تا پزشک را برای "موافقت با درمان" بیان کند. وقتی بیشتر مورد سؤال قرار می گیرد ، اغلب عوامل انگیزشی خارجی و داخلی از جمله فشار همسالان و تأثیر رسانه ها وجود دارد.

انتظارات بزرگسالان: برخی کلیدهای شکست

اختلال نارسایی بدن (BDD)

نیوتن و کانینگهام6 مشاوره ای را برای مدیریت بیماران با انتظارات غیرواقعی از درمان ارائه دادند. برخی ممکن است در رده BDD قرار بگیرند. شیوع تخمین زده شده BDD در یک بررسی از بزرگسالانی که به دنبال ارتودنسی بودند 7/7٪ در مقایسه با شیوع تخمین زده شده در نمونه های جامعه 0.7-3.0٪ 6 و 10٪ در بیمارانی که به دنبال جراحی ارتوگناتیک بودند 8 ممکن است. از این رو احتمالاً پزشکان مراجعه کنند. چنین بیمارانی هر از گاهی ، بلکه شناخت چنین بیمارانی حائز اهمیت است ، زیرا نه تنها احتمال اینکه آنها هرگز از نتیجه راضی نباشند بلکه حتی می توانند خودکشی شوند نیز بسیار مهم است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد شناخت چنین بیمار ، به خواننده راهنمای NICE9 (2005) ارجاع داده شده است (در دسترس در: http://www.nice.org.uk/guidance/cg31).

 

انواع لوازم خانگی - واقعیت فروش در مقابل فروش

نیوتن و کانینگهام6 تأکید کردند که جنبه اصلی مدیریت مدیریت انتظارات بیمار ارتباطات است. این جنبه در شرایط مدیریت عملی بسیار مهم است زیرا قرارهای خیلی کوتاهی به بیماران جدید داده می شود و بخشی از این قرارها با هدف «درمان فروش» به کارمندان کمکی واگذار می شود.

 

توافق در مورد نوع لوازم مورد نیاز برای تغییر در درمان مورد نظر ، اغلب بخش مهمی از فرآیند برنامه ریزی درمان و روش رضایت بخش است. به سادگی وعده دادن به بزرگسالان مبنی بر زیبایی زیبایی لوازم خانگی رضایت بخش نیست. بیماران ما شایسته توصیف صحیح از تجهیزات لازم برای دستیابی به هدف مورد توافق هستند. مواد بازاریابی تولید شده توسط سازندگان دستگاه های ارتودنسی اغلب از نظر ظاهر لوازم بسیار گمراه کننده هستند. بسیاری از بزرگسالان علاقه زیادی به وسایل سبک جابجایی متحرک دارند ، اما وقتی تعهد به زمان و تأثیر عادتهای روزمره به صورت واقع بینانه مورد بحث قرار می گیرد ، غالباً متوجه می شوند که لوازم جانبی قابل جابجایی را به سایش "فقط شب" مربوط می کنند و این برای امنیت و امنیت کافی نخواهد بود. حرکت دندان قابل پیش بینی

 

به همین ترتیب وسایل ارتودنسی زبانی به راحتی می توانند به عنوان وسیله ای بهینه برای زیبایی شناسی معرفی شوند ، اما برای دستیابی به خواسته آنها باید همراه با توضیحی در مورد تأثیر غذا خوردن و گفتار و محدودیتهای احتمالی در نتایج درمانی باشند. نتیجه به عبارت دیگر ، پزشکان می توانند زیباییهای زیبایی را به بیماران بالغ بفروشند ، اما باید موظف باشیم به بیماران بالقوه خود تصویری واقع بینانه از آنچه ممکن است در طول درمان به نظر برسند و در طول درمان نه فقط در روز مناسب بودن ، ارائه دهیم. وسایل به همان اندازه ، نیاز به الاستیک های سازگار با خواستگاری باید در پروپوزال درمانی ، ارائه و رضایت پرونده ثبت شود.

https://is.gd/DSOAeX

https://n9.cl/eo0h

https://rb.gy/nfsuqm

https://cutt.ly/XoOHdpO

https://v.ht/fqxm

https://bit.ly/3gwqSmK

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 64
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 231
  • بازدید سال : 1,529
  • بازدید کلی : 11,973